Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wanen

• Creat

Hallo bambi ook over boeda is veel geschreven en vele anderen die nooit zijn vergeten nu gedraag je even vijandig thegen andere opvatingen als de psychiatrie maar goed dat heb je wel vaker met gelovigen maar jezus was ook een jood en het oude testement komt ook bij hun vandaan en ja we doen het als een geintje af maar als je goed had opgeled komen zommigen ook hier op voor jezus zijn iedee

want het gaat er om de vrijhijdt om the geloven wat je wilt zonder wanen verklaart the worden ook jij kan als kristen waan verklaart krijgen onder het mom godienstwaan zo als dat word genoemd en daar bij gaat het niet om of het ook zo is

dus kijk maar uit voor het hottel calefornia ??? en dat van mohammet daar is geen waan van bekent het is slegts jou mening omdat je tegen dat geloof bent ik vind dat je zelf mooi aan geeft wat je bent en dat is kortzichtig ook geef je daar mee aan wat de psychiatrie is Creat

• Wowed

Hey Creat,

Dit is de eerste keer dat ik iemand met dyslexie ontmoet. Sorry, had ik nog nooit gezien. In het woordenboek staat ook dat het een stoornis is, maar ik vind het meer een handicap.

Zo zie ik schizofrenie ook, het is een handicap waar je mee moet leren leven. Ik ga tot de bodem uitzoeken wat schizofrenie precies is. Mij hebben ze ook die stempel gegeven. Ik wil er graag van af, maar dan moet ik wel eerlijk tegen mijzelf zijn. Mijn familieleden hebben mij al dingen verteld die ik gezegt heb, maar die ik mij helemaal niet meer kan herinneren. Dat is wel zeer vreemd, want normaal gesproken kan ik al mijn acties, woorden en meningen uit het verleden wel onthouden. Misschien is dat wel een psychose.

Schizofrenie is gewoon dat je kans hebt dat een psychose weer terug komt. Zover ben ik nu. Dit heb ik gecheckt bij de zuster die mij mijn prik geeft en ze zei dat dat klopte.

Verder ben ik bezig met mijn emoties die ik toen had te verklaren voor mijzelf door herinneringen van toen weer op te halen. Doordat ik hiermee bezig ben kom ik steeds meer dingen tegen over mijzelf, dat is wel appart. Ik ben er nu pas achter gekomen hoe ik reageer als ik boos word. Ik werd nooit boos, dacht ik. Maar ik ben er nu achter dat ik ze helemaal af maak met woorden. Ik zet ze aan het denken tot ze het niet meer weten en hopeloos worden. Kom daar maar eens achter. Dat deed ik bij mijzelf ook als ik boos werd op mijzelf, zonder het te weten sloop ik alles om mijheen. Carriere, connecties met mensen, enz. Ik sloop dan mijn sociale leven inplaats van een TV. Ook uit ik mijn boosheid wel eens op andere mensen dan degene die mij boos heeft gemaakt. Aan de buitenkant kan niemand zien dat ik boos ben, dus niemand heeft het in de gaten. Ik had het zelf niet eens in de gaten, tot een paar maanden geleden. Dit is wel belangrijke informatie voor mij, want het verklaart een hoop van mijn gedrag van de afgelopen 11 jaar. Ik ben echt sneeky, best wel grappig.

Zo ben ik ermee bezig, hoe ervaarde jij je psychoses. Of ben jij iemand die een kennis heeft met psychoses. En hoe ervaarde je die beleving. Als iemand anders hier een verhaal over heeft lees ik ze graag. Want de berichten komen in ieders mailbox terecht geloof ik. Dit is nu een paar keer dat ik zoiets als een prikbord gebruik, even wennen dus.

Wowed

• Wowed

Wie wil er nou verlosser worden als beroep, terwijl je gewoon lekker met je vrienden op stap kan, je liefde kan zoeken, werk waar je op kickt kan uitoefenen, bezig ben met jezelf continue te verbeteren op elk aspect die het leven te bieden heeft. Zo doen de mensen dat die het goed voor elkaar hebben en waar iedereen zo met afgunst naar kijkt.

• Edwin

mijn echte psychose is maar een paar dagen heftig geweest.dacht dat ik door mensen achter na gezeten werd en zag ze ook daadwerkelijk zitten.voor de rest leef ik nog steeds een beetje in wanen(betrek alles op mezelf)ik vermoed zelf dat ik nog steeds randpsychotisch ben.Wat ik heel kenmerkend vind voor een psychose is de angst.bij mij is die heeeel erg aanwezig.

Groetjes edwin

• Wowed

Hey edwin,

Ik weet niet wat jou angstig maakt, maar bij mij zijn het de normale mannenproblemen die mij overdreven angstig maken.

Als je een angst beleef moet je er gewoon doorheen rammen en dan moet je even vertrouwen op hoe je je zelf tot nu toe kent. Je kan dan niet echt meer nadenken. Je kan ook denken: “als hij/zij het kan dan kan ik het ook”.

Wat je angstig voelt ga je het gewoon opzoeken hoe banaal de actie die je moet doen ook is. Na een paar keer voel je geen angst meer Ben je nou een man of niet.

Hoe moet dat nou als je zodirect een leuk meisje tegenkom, dat kan namelijk, die jou begrijpt en je handicap voor lief neemt. Als je dan niet weet hoe je met angst omgaat dan zal ze je ook een watje vinden en toch iemand anders gaan zoeken. Zo zitten die meiden in elkaar. Zit in de genen, iemand moet ze beschermen.

Die angst gevoelens kunnen ook adrenaline stoten zijn, ik heb af en toe wel problemen angst, boosheid en adrenaline (bij kicken op dingen die je doet of van plan bent te gaan doen) uit elkaar te halen.

Zo doe ik dat!

Zo dat was even mannentaal

• Edwin

hehe,wou dat het zo gemakkelijk ging..als ik over me angsten heen probeer te komen en ik doe zou benale aktie zoals jij dat noemt,moet ik die zelfde stap weer een week later nemen,omdat de angst weer terug is.een cirkeltje dus..maja waarschijnlijk zit de oplossing ook wel in blijven herhalen en hopend op een medicijn die wel werkt.ik ben namelijk nog aan het testen met medicijnen ivm beginfase van diagnose..moet toegeven dat ik af en toe wel een watje in dingen ken zijn,zit ook een beetje in me karakter,maar tis voornmamelijk de angst die overheerst bij mij..de ene dag gaat het weer beter als de andere.

wat was eigenlijk de aanleiding van jouw diagnose?

• Creat

Hallo Wowed het is inderdaat meschien wel een hendicept dyslexie iedergeval geen stoornis want dat klinkt als een kappote apperaat zo als een computter waar een voorop geset plan voor was hoe het moet werken en dat het dan niet doet waar het voor is ontworpen de natuur zelf heeft dat niet in mijn visie

boosheidt of agresie is niet meer dan natuurlijk het gaat er om wat je ermee doet

helaas word in deze hypocriete maatschapij woede uiten als iets slechts gezien

oftewel de boze ? het kwaat wat je der ook onder mocht verstaan is wat anders ik zelf ben nogal temprament gewoon vloeken moet dan ook kunnen meer maak ik mezorgen over mensen die dat opkroppen ook zijn er die gewoon doodt zijn ik heb zelf ooit voorgesteld om een boksbal of zo the laten platsen in de psychiatrie

dit vond men geen goed idee volgens hun zou het juist geweld oproepen geen wonder dat er wel eens verpleger word geslagen in mijn ogen vaker heb ik gehoort van mensen die plotseling agresief worden naar de mensen om hun heen soms komt dat er gewoon iets is gebuurt in hun leven waardoor ze zo woedend zijn ik ken dan ook iemand die daardoor in de psychiatrie heeft gezeten die heeft later zonder pillen een gewoon leven gekregen met een topbaan dus dat niemand van dat zoort psychoze geneest zo nu heel modern is gewoon niet waar of het moet nooit een psychoze geweest zijn?

zelf ben ik schizofrenie met perranoide verklaart volgens de psychiater zie ik dingen en hoor ik dingen die er niet zijn zelf vind ik het grote onzin ik zal toch zelf wel weten of ik stemmen hoor ja of niet of dingen zie die er niet zijn maar het werd afgewimpeld met geen ijgen ziekte inzicht wat in hout dat je ieder een schizofrenie kan verklaren en we weten dat overal fouten worden gemaakt en aangezien de psyciatrie op geen egte wetenschap is baseert ben ik tegen gedwongen behandeling die steets meer ook gebruikt word om de rechtbank en rechter the vervangen ik zie wel in dat je daarmee meschien bepaalde mensen niet meer zou kunnen helpen maar het kan niet anders in mijn ogen vrijheit heeft een prijs

waarom iemand verlosser wil worden zoms willen mensen dat om macht zoms om andere mensen the helpen om de wereld verder the brengen en the veranderen maar gevaarlijk is het zeker veel mensen verliesen hun in die rol en veraden dat gene waar ze ooit ingeloofden en wat betreft liefde zoeken word wel beweert dat ook Jezus later is getrauwt wie weet al ben ik zelf niet gelovig is Jezus niet gekruisigt uit afgunst

vogens mij wel en de mensen die zijn leven omringde waren niet veel beter in mijn ogen ze dronken van zijn wijn en brood toch veraade ze hem

en waren ze jaloors op een vrouw die ze een @!#$ noemde en die haar mening niet thoe deet maar hoe dan ook dat zoort verlossers hebben de wereld mede gemaakt die je elke dag om je heen ziet ooit zij iemand waar ik bij was ik snap niet waarom mensen iedialisten zijn

natuurlijk moet je ook voor je zelf zorgen maar we hebben geen keus omdat we met elkaar opgescheept zijn in een steets klijner wordende wereld die egt wel een keer naar de klothe gaat neem nu deze regering die net als de voorige niets of ietsjes geld willen stoppen in waterstof onderzoek of het toe laten van zonnebloem olie als brand stof dit draait natuurlijk om geld en belangen hee wie wil er niet veel geld maar dat neemt niet weg dat ook hun zonder vewarming komen the zitten thuis of in een wereld die radio actief is mensen die dit zoort problemen willen oplossen zijn meschien ook een zoort verlossers en een beetje gek .Groeten Creat

• Creat

Hallo Edwin zo zimpel is het inderdaat niet voorzommige mensen bij zommige mensen regeert de angst andreline zommaar uit zich zelf wat je ook ziet bij oorlogs veteranen als je gewoon thuis zit waar geen enkele reden is om angstig the zijn dan heb je dat zelf was ik vroeger ook wat verlegen bij vrouwen dat is heel normaal het probleem is dat juist alleen un vrouw je daar van af kan helpen ik ben dan ook verziert door een vrouw waar mee ik getrauwt ben anders was het nooit wat geworden HA Ha

en wat is een watje ik zelf ben nog nooit iemand thegen gekomen die een gevecht op zocht als hij er niet van uit ging dat hij winnen kon zommige mensen lijken wel stoor maar neem van mij aan de mens is laf en ja er zijn vrouwen die op dat zoort mafketels vallen je moet maar denken die zijn gewoon stom als je dat zoort ziet moet je gewoon zeggen en ik wil een egte vrouw die zich uitlaathuwlijken en een huisloof wil worden en zo veel kinderen baart als ik maar wil

meschien dat ze dan snappen dat ze eens volwasen moeten worden en wat Wowed betreft ik heb iemand gekend met zon karakter en die heeft eens geschreeuwt haal hem van mij af wat ook iemand gedaan heeft wat zijn geluk is geweest die zich heeft verkeken op wat lijkt maar niets is wat het lijkt

om maar even in wanen the spreken ik ben Bor de wolf

en vergeet niet wie de winaar is op straat is de verlieser voor het gerecht of de psychiatrie al is het wel zo dat je zoms niet anders kan niemand kan de wang eeuwig blijfen keren en als je echt van een vrouw hout dan kan je niet anders dan haar beschermen met wat je kan het is de vloek van liefde word geen rewolver held of er zullen mafketels zijn die je blijfen uitdagen

beter kan je vegten voor een goed leven en dingen die egt de moeite waar zijn Groeten Creat

• bambi

Toch wel fijn datter ergens un verlosser rondliep ;)

Zeg nou zelf, er is tog erguns un hogere macht…

:D

• noix

Ik vind dat er een heel achterhaald beeld leeft van hoe een relatie tussen man en vrouw in elkaar moet zitten.

Alsof een vrouw bij je wegloopt als je een watje bent, onzin.

Veel vrouwen vallen op mannen die gevoelig zijn en niet op iemand die een stoere buitenkant heeft.

Als je een levenspartner vind, moet je in de eerste plaats maatjes van elkaar zijn, gewoon hele goede vrienden, en elkaar kunnen vertrouwen.

Dat bied “bescherming” genoeg, als een vrouw dat al nodig heeft.

From a womens point of view

noix