Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

leponex

• anneke

op dit forum schrijven voornamelijk mensen die schizofreen zijn wat ik raar vind waarom niemand op 1 na op mijn mail reageerd doet de werkelijk jullie teveel pijn.

aLs ik Dave nagaat wel en blijft in zijn eigen psychose hangen en wil niet aan de leponex,

want bloedprikken ooo dan komen ze aan hem aan aan zijn lichaam hoewel ik als moeder er van overtuigd bent dat het dan beter met hem gaat wat zijn jullie ervaringen

• Ruba

Hoi Anneke,

Welke ervaringen bedoel je precies? Met Leponex, of het niet willen slikken van medicatie, of nog iets anders? Kan ik je misschien beter beantwoorden.

Dat er bijna niet gerageerd wordt, trek je dat niet te veel aan, je hebt al genoeg aan je hoofd, terwijl je deze tijd vooral moet gebruiken om zelf weer op krachten en tot rust te komen! Het is mooi weer, mssch zit iedereen lekker buiten de energie van de zon te koesteren, of juist lekker ver weg van alle drukte in bed weg gekropen, of vindt men het moeilijk te reageren, want het blijft dubbel hoe je als patiënt tegenover een gedwongen opname staat en hoe begrijpelijk jullie situatie is.

Anneke, je bent een lieve moeder, vergeet jezelf alsjeblieft niet, je zoon is hopelijk in goede handen, dus probeer wat los te laten en te genieten van de mooie dingen.

• Gerda

hoi

ik weet ook niet wat je met de vraag bedoeld.

maar ik weet er niet goed op te reageren.

ik vind dat je wel de goeie beslissing hebt genomen tegen over je zoon.

want als het uit de hand dreigt te lopen dan moet je ingrijpen.

ik gebruik geen leponex ik gebruik de depot risperdal en seroquel dus heb er geen ervaring in.

dus daar kan ik je niet bij helpen sorry.

veel sterkte gewenst.

en net wat mijn voorganger zei je bent een lieve moeder houden zo.

laat hem niet in de steek daar doe je goed aan.

groetjes gerda

• noix

hoi anneke,

Dat er zo weinig gereageerd wordt, komt denk ik doordat het forum de afgelopen maand(en) zo goed als dood was.

Jij hebt weer voor een opening gezorgd.

Ik weet van leponex dat het het beste medicijn is wat er op de markt is tegen schizofrenie, maar als hij niet elke maand bloed wil prikken zijn er ook echt wel andere mogelijkheden wat betreft medicatie.

haldol en orap, zijn 2 sterke AP van de klasieke soort, moderne die ook goed werkt is zyprexa.

Kijk maar eens op deze site voor een overzicht van medicatie:

http://www.schizofrenieplein.nl/hulp/advies/medicijn/medicijnen.rijtje.htm

en praat erover met je zoon en zijn behandelaar.

groet noix

• anneke

nou het is namelijk zo Dave heeft risperdal seroquelle en fluansol gehad in begin hielp het maar na verloop van tijd niet meer hij krijgt nu tijdelijk hadol maar haalt nog altijd niet het psychotische bij hem weg ik ben wel een beetje gesterkt door de verplegers want ze zeiden dat ze al 31 jaar werkte in de psychiatrie en nog nooit iemand zo bang en ziek hebben gezien .

De hadol haalt dit wel iets weg maar zeker niet het ergste.

Maar hij heeft me belooft een vrijdag bloed te gaan prikken als ik er bij mag zijn ,

de arts adviseerde dit zelfs dit alles is wel een beetje gedwongen want heb gedreigd en zou het ook doen dat ik anders niet meer op bezoek kwam dat doe ik nu 2 x per dag en hij heeft dat ook nodig.

groetjes Anneke

• Ruba

Hoi Anneke,

Leponex, het verenigt wedergeboorte en dood in één pil, heb het jaren geslikt.

Bij uitstek medicijn waarbij compliance nodig is,die ik zo lees bij Dave nog niet echt aanwezig is (mssch eerst beter worden op een gelijkend medicijn : zyprexa en dan evt. alsnog leponex mét volledige compliance?) Dwang, in psychose zou ik het chantage noemen, in de psychiatrie noemt men dit drang, grenzen stellen, voorwaarden stellen. Je geeft hem zo igg wel zelf de keus, maar voor bij uitstek Leponex, vind ik dit niet echt je van het, maar goe, hoop dat Dave zich snel minder angstig voelt.

groetjes, Ruba

• otje

Clozapine is jaren geleden al met succes toegepast totdat bleek dat het bij sommige mensen een vermindering van de witte bloedlichaampjes veroorzaakte. Een aantal patiënten zijn tengevolge hiervan overleden. Het middel is toen uit de handel genomen. Onderzoek heeft aangetoond dat het hier niet om een bijwerking gaat waar iedereen in meer of mindere mate last van krijgt. Je kunt dus beter stellen dat sommige mensen het middel niet verdragen.

Clozapine is de werkzame stof in leponex!!!!

het spijt me ik begrijp dat je het beste voor hebt met je zoon maar dat is dit toch zeker niet, medicatie is gewoonweg geen oplossing, zou heel handig zijn, maar er bestaat op dit moment geen medicijn tegen schizofrenie, en dat zal er naar mijn idee ook nooit komen.

probeer gewoon te begrijpen waar zijn angsten vandaan komen, en steun hem in zijn eigen keuzes, zonder chantage of dreiging, gewoon heel veel liefs….

en Ruba, zou jij kunnen uitleggen wat je met wedergeboorte en dood in een pil wilt zeggen???

mooie zomerse dag voor allen

groetjes

otje

• anneke

Hallo Otje

Ik weet dat er op dit moment geen medicatie is om schizofrenie te genezen maar wel om de klachten iets te verlichten.

En als je je kind zo bang ziet hij is bang voor het paranormale want ze willen hem dood de goden.

Belt me 20 x per dag op en stel hem dan maar weer gerust ze toveren zijn hart weg zijn nieren breken zijn rug en noem het maar op.

Vandaar dat ik elke hulp dus medicatie aangrijpt.

Groetjes Anneke

• Ruba

Hoi Otje,

Na jarenlange ellende eindelijk verlichting van (oa) stemmen door Leponex, wedergeboorte. Maar tegelijkertijd maakte het MIJ dood. Maar door de rust die het mij gaf, kon ik na enkele jaren kiezen voor de wedergeboorte zonder medicijnen, had ik mijn eigen copingsstrategieën ontwikkeld en dit paardenmiddel niet meer nodig.

Leponex vertegenwoorigt mijn grote ambivalentie.

Ruba

• noix

Wat is dat toch voor onzin dat medicatie je dood maakt, dat was vroeger misscien zo toen er met 100 mg haldol werd gespoten, maar tegenwoordig is dat echt niet meer zo.

Sinds ik AP slik voel ik me helderder, kan beter lezen, kan me beter concentreren en heb minder last van positieve symptomen.

Wat is daar mis mee, laat de mensen die kiezen voor medicatie omdat ze ziek zijn, aub in hun waarde, ook al zie je het zelf als legale drugs.

noix