Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

leponex

• Brian

Als het leven ophoudt bij heldere leesconcentratie is het de drug voor jou. Versta me niet verkeerd noix, ik gun jou natuurlijk je geluk ook. Maar het lichaam is zo gevormd dat psychische besturing een proces is waarin je moet proberen zo min mogelijk chemisch integerijpen (helemaal niet kan ook). Ik vind het heel jammerlijk dat jij en miljoenen anderen zich hebben laten ompraten tot een medische kuur die de psyche op een voor het lichaam acceptabel gematigd niveau brengt. Hiermee geef je voor mij aan dat je niet bereid bent tot het accepteren van je eigen leven. Dit staat gelijk aan geestelijke zelfmoord, wat nog van een totaal andere grootte is dan lichamelijke suicide. Het is nu al duidelijk dat jij je eigen reincarnatie niet meer mee zal maken. Het slikken van ad is een laffe daad van levenshaters. Ook is het een heel slecht voorbeeld voor die die wel proberen met eigen kracht door de slechte fasen heen te komen.

• anneke

hallo brian ik kan me toch iets meer vinden en spreek ik ook voor mijn zoon die medicatie wil slikken jij veroordeeld dit dat mag je niet doen .

Ieder leeft zijn eigen leven goed of slecht.

Dus veroordeel nooit een ander .

Groetjes Anneke

• Ruba

Noix,

Volgens mij, ben ik niet helemaal duidelijk geweest en heb je een verkeerd beeld van mijn opvattingen.

Allereerst vind ik het ontzettend fijn voor je dat jij je goed voelt op a-p, bij mij was dat absoluut niet zo. Leponex is nu 5 jaar geleden voor mij, dus aardig tegenwoordig nog. Dus laat mij aub ook in mijn waarde, in mijn keuzes, ik heb alleen mijn ervaring met Leponex opgeschreven (waarover jij volgens mij absoluut niet kunt oordelen).

Ik heb niets tegen medicatie ansich, alleen tegen bepaald voorschriijfgedrag, het niet-meer-zelf-denken van mensen dat ze geloven dat alle geluk in hun pilletjes zit, ed.

Of je nu pillen neemt of niet, neem aan dat ieder voor zich streeft naar geluk, wie ben ik dan om daar over te oordelen?

• noix

ruba schreef:

>het niet-meer-zelf-denken van mensen dat ze geloven dat alle geluk in hun >pilletjes zit, ed.

>Of je nu pillen neemt of niet, neem aan dat ieder voor zich streeft naar geluk, wie >ben ik dan om daar over te oordelen?

Daar ben ik het helemaal mee eens, ik denk niet dat mijn geluk in een pilletje zit, maar brain denkt bijv dat geluk in het niet gebruiken van een pilletje zit, dit is beide onzin.

Geluk zit in je als mens en iedereen kan een staat van geluk bereiken, ook ik met mijn pilletje.

En als je AP slikt is het helemaal niet zo dat je niet meer zelf kunt denken, dat is onzin, toen ik psychotisch was kon ik niet meer zelf denken. Daar word je zeker niet gelukkig van.

Ruba ik geloof in je goede bedoelingen en ben het met je laatste berichtje helemaal eens.

Ik vind ook dat je niet moet oordelen over de keuze of iemand medicijnen gebruikt of niet, dat is een persoonlijke afweging en daar hoor je respect voor te hebben.

Als iemand kiest het zonder medicijnen te doen, prima.

Maar brain, jij valt mensen persoonlijk aan op het feit dat ze pillen gebruiken,

je noemt het een chemische drugs, je noemt ons junks , en je zegt dat ik mijn volgende reincarnatie niet zal halen.

Het enige waar ik om vraag is een beetje tolerantie en wat respect.

Dat kan zelfs jij toch wel opbrengen.

Er zijn nu eenmaal mensen die pillen gebruiken ook voor andere ziektes, die hoef je niet te diskwalificeren.

Ik vind dat je mij te persoonlijk en te hard aanpakt,

kun je niet leven met anders denkenden, probeer het eens respect op te brengen en mensen niet uit te schakelen van hun geloof, dat vind ik eerlijk gezegd te ver gaan.

Het is hier een forum en gaat om discussie, ik weet al lang dat we het over deze kwestie niet eens zullen worden en dat weet jij ook, maar dan kun je nog wel op een redelijke manier blijven communiceren.

groet noix

• Brian

Hallo noix,

Jij neemt medicamenten vanuit geestelijke twijfel, het is een wanhoops beslissing. Ik denk dat de farmaca industrie jou toestand misbruikt om er op zijn minst zelf beter van te kunnen worden. Misschien dat je denkt dat het je persoonlijke keuze is maar je overtuiging in de werking ervan heeft meer te doen met de opdringende kwaliteiten van je psychologen. Ik heb dus wel respect voor jou als levend wezen maar niet voor de naieve onmenselijkheid van je begeleidende doktershand. Ik betitel de gebruikers als junks omdat ze afhankelijk zijn gemaakt van drugs waarzonder ze niet meer kunnen leven. Dit is een probleem voor de gebruiker maar ook voor zijn of haar leefomgeving als de drugs om wat voor reden niet meer voorradig zullen zijn. Het is van ieders belang (inclusief dat van jezelf) als je goed leert om te gaan met je lichaam en hersens zonder de gebruikmaking van apathistica. De eventuele onduidelijkheden die bij de ontwikkeling gepaard gaan kun je zien als problemen maar ook als signaal dat er iets veranderd moet worden in je leven. Bij dat gehannes met anneke en haar kleine weet ik precies, ondanks de geringe hoeveelheid die ze geschreven heeft, wat er aan de hand is, maar ik denk ondertussen ook, laat het maar. Het maakt me wel droevig en het toont ook waarom antidepressiva pas op de markt gekomen is toen de meeste sociale strukturen al kapot waren. Ik hoop dat je beseft dat ik juist heel erg meeleef met het lot van jou en anneke's kind (plus de rest) en dat dat de reden is waarom ik deze stukjes schrijf en niet om slechts anders denkenden te veroordelen. De zaak is te serieus om maar te laten meewaaien onder het mom van tijdsgeest of mode. Ik hoop voor je noix, dat er binnekort in je leven iets gebruikt waardoor je er plotseling niets meer mee te maken wilt hebben. Alles wat je wil kan. Je brein is te leuk om het te narcoleptiseren (in slapen). Laat zoveel mogelijk vrije synapsen je receptoren bereiken. Als ik gelovig was zou ik voor je bidden. Maar dit ben ik niet.

• noix

hoi brian,

Je legt met je berichtje weer eens duidelijk de nadruk op het feit dat je geen respect voor me hebt, je ziet me niet als een gelijke.

Ik gebruik medicatie vanuit geestelijke twijfel en wanhoop, omdat ik dat dor psychologen me heb laten aanpraten dat ik die nodig heb.

Ik heb geen psycholoog en laat me ook niks wijs maken, hoe dom denk je eigenlijk wel niet dat ik ben, je vindt jezelf in elk geval een behoorlijk hoge piet.

daarnaast noem je me nog steeds een junk. Is iemand die insuline spuit dan ook een junk, deze persoon is net zo afhankelijk als ik, sterker nog, veel meer afhankelijk.

Dit vind ik denegrerend, en als jij beweert dat je je het lot van ons aantrekt zul je toch echt wat beter je best moeten doen.

Naar mijn mening leef jij in een andere realiteit, de realiteit die de wetenschap beschouwd als zijnde psychotisch.

Ik wil daarom ook eindigen met dezelfde woorden als jij dat deed:

Ik hoop dat je binnenkort of ergens in je leven op een punt kmt dat je echt geen andere kant meer op kunt en de geneugten van de huidige wetenschap zult proeven.

AP is ook voor jouw de enige oplossing, dat blijkt wel weer uit bovenstaande bericht.

groet noix

• anneke

Ik ben het helemaal met noix eens.

Anneke

• Sytse

Brian denkt wel heel erg kortzichtig, er zijn nu eenmaal mensen die echt niet zonder medicatie kan, wat anneke mee maakte heb ik zelf ondervonden bij mijn eigen vrouw. Zij gebruikt al jaren medicatie het verschil van toen ik spreek dan de 60 was het echt vergif, vergelijk het met nu is het een hemels breed verschil.

Zij heeft er nooit zonder gekund mocht het zo wezen was ik er zelf boven opgesprongen, zijn ook wel harde woorden gevallen als ik het ergens niet mee eens was. Toon wel respect voor degenen die er echt niet zonder kunnen want die zijn er zeker nogal wat niemand gebruikt ‘t om dat ie ’t lekkere snoepjes vindt.

• Creat

Hallo Noix ik heb het van Brain gelezen en kan er niet uitmaken dat hij geen respect voor jouw zou hebben en ik deel zijn mening dus zal je mij ook wel psychotich vinden wel ik vind jou peranoide verschijnsels toont uit jou toon is uit the maken dat je meent dat we tegen jouw zijn dit is niet het geval wij delen gewoon jouw mening niet dus er is geen enkele reden voor jouw om je zo aangevallen the voelen je noemt het woord wetenschap wetenshap heeft alles met bewijzen the maken dus als je iemand psychotichs wilt noemen zul je toch eerst het bestaan er van moeten bewijzen en dat die gene dat is tot dan is het gewoon een geloof en niks meer dan dat : Creat

• Brian

Over veroordelen en respekt gesproken. Voor mij is het labeltje schizofrenie een respektloze veroordeling. Iedereen heeft het recht op een normale menselijke omgang als de geest in een slechte konditie is en niet op het denigrerende stigma van geesteszieke. Dit leidt tot levenslange veroordeling aan onduidelijke verdovende en verslavende gifmengsels. Waarom? Het feit dat je je persoonlijk zo beledigd voelt, noix, is me ook een raadsel. Ik vindt het zelf altijd heel stimulerend als mensen een andere mening als ikzelf hebben.