Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

leponex

• Brian

Dat vindt ik heel fijn om te horen, anneke. Dit is niet flauw, voor niemand. Een mens is niet gemaakt voor financieel egoisme maar wordt ertoe gedwongen. D'r zouden echt meer gesloten afdelingen moeten komen. Ik ben nu bezig met verschillende sociale experimenten waaruit ik later, met de behaalde resultaten zal gaan kunnen bewijzen dat de samenleving schizofreen is. Dat betekend dan schadevergoeding en eerherstel voor ieder die ooit schizofreen gediagnosticeerd is. In deze samenleving zitten te veel conflicterende en haaksopelkaar staande sociale elementen die voorspoed en geluk (en geestelijke gezondheid) voor de deelnemers in de weg staan. Zolang we nog geregeerd worden is de regering dus aansprakelijk. Ons belastinggeld is decennias lang geinvesteerd in het gooien van stenen in alle levensbronnen. Psychiatrie en psychologie en de daaruit volgende therapien met chemische preparaten zijn een heel slecht zoethoudertje.

• marieke

Hallo Anneke,

Ik wil je zeggen, dat ik denk, dat je er heel goed aan gedaan hebt, om je zoon te laten opnemen.

Zelf lijd ik niet aan schizofrenie, maar mijn vriend, die ik af en toe zie, omdat meer niet mogelijk is,gezien de situatie, is behept met deze ernstige psychiatrische aandoening. Het gaat mij vaak door merg en been, als ik zie, dat het zo'n afbreuk doet aan zijn persoonlijkheid.

Heel lang was hij een echte "zorgmijder'', maar gelukkig gebruikt hij nu medicatie, waarmee hij zijn wanen voor een groot deel onder controle heeft.

De bijwerkingen van de medicatie zijn soms vervelend en hij is er wel eens mee gestopt om die reden, maar toen ging het weer mis…

Hij ziet nu eindelijk in, dat hij ze moet gebruiken en hoewel hij een moeilijk “leven” houdt, is het hem gelukt om wat structuur in zijn leven te brengen.

En soms heeft hij best goede momenten. Veel prikkels moet hij uit de weg gaan, want dan gaat het al gauw mis.

Ik zie hier in de stad veel mensen rondlopen, die aan schizofrenie lijden of aan een combinatie van drugsverslaving en schizofrenie en/of andere psychiatrische problematiek. Ik vind dat zo triest en ik weet dat snel ingrijpen met medicatie verder afglijden kan voorkomen. Worden mensen niet behandeld met medicatie, dan duurt het veel langer voordat het weer wat beter of minder slecht gaat. Veel mensen zijn uit de vaak rustige omgeving gehaald van een psychiatrische kliniek en moesten weer in de stad gaan wonen. Nu blijkt dat dit voor veel mensen die o.a. aan schizofrenie lijden niet haalbaar is. Dit is een domme bezuinigingsmaatregel gebleken.

Ik hoop, dat jouw zoon een draaglijk bestaan heeft of krijgt en ik wens jouw gezin veel sterkte met het verwerken van wat jullie meegemaakt hebben en nog meemaken. Het is gewoon een rotziekte, een ziekte die veel gevoelens van machteloosheid en rouw met zich meebrengt.

Dag hoor,

Vriendelijke groet van Marieke.

• Creat

Meschien lijdt je wel aan schizofrenie marieke maar heb je geen ziekte inzicht ik vind je nog al vreemd overkomen met het fijt dat je overal mensen met schizofrenie en druks verslavden ziet zins waarneer heb je daar last van gekregen tip voordat je iets eenziekte noemd zorg dan dat je bewijzen kunt dat het een ziekte is en wanen wel die bestaan niet meen je van wel bewijs het maar :Creat

• Sytse

Kijk eens in de spiegel Creat

wat zie ja dan?

• Creat

Een goed gebouwde knappe man ja ik mag niet klagen wat ik in de spiegel zie wat dat betreft : Creat

• Edwin

lol :D

• anneke

wat vind jij nou lol

dat zou ik graag willen weten.

sytse heeft gewoon gelijk.

Anneke

• Edwin

ik heb lol om creat ze grapje,want ik neem aan dat hij dit met een knipoog schreef

• Creat

Nee Anneke Sytse heeft niet gelijk maar een mening die jij toevallig deelt uit ijgen belang

• Creat

grapje? ik vond anders dat ik nogal bescheiden over mijn uitelijk had bescheidenheidt zeert de mens zeggen ze boven dien als egt ga uitleggen hoe mooi en knap ik er wel niet uit zie in de spiggel dan ben ik volgende week nog bezich met dit topic : Creat